سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای درخواست تسهیلات شرکت دانش بنیان

تسهیلات صندوق نوآوری چگونه است؟

صندوق نوآروی و شکوفایی دارای خدمات مالی و اعتباری متفاوتی از جمله تسهیلات مالی، ضمانت نامه، سرمایه گذاری، توانمندسازی(کمک بلاعوض) می‌باشد.

 

در ادامه این حمایت‌ها همزمان با شیوع ویروس کرونا، مدیریت توانمندسازی این صندوق اعلام کرد که در سال 1399 نیز از حضور مستقل شرکت های دانش بنیان در انواع نمایشگاه های داخلی و بین المللی حمایت خواهد کرد. درسال 1399، بیش از 130 اکسپو و نمایشگاه بین المللی و داخلی برگزار شده که میزان هزینه های حمایتی از حضور هر شرکت دانش بنیان 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مقایسه آمار تسهیلات شرکت دانش بنیان

با توجه آمار انتشاری، وام هایی که به شرکت‌ها اختصاص داده شده، منجر به نمونه سازی 125 محصول جدید شده است. تجهیز و راه اندازی 21 دفتر کار و 25 خط تولید جدید اشتغال مستقیم حداقل 850 نفر را در بر داشته است. با پرداخت 267 میلیارد تومان تسهیلات به 18 صندوق پژوهش و فناوری، این صندوق‌ها به صورت گسترده در سراسر کشور فعالیت داشتند. این کار با همکاری 12 بانک، بیش از 3 برابر منابع اهرمی شده، تسهیلات پرداخت شده است.

مقایسه آمار تسهیلات شرکت دانش بنیان

 

مقایسه‌ی تسهیلات اعطا شده بر حسب حوزه های فناوری در سال 1398

میزان مبلغ این وام با توجه به عوامل متعددی معین می‌شود از جمله میزان سرمایه بری و ارزش محصولات و همچنین نوع تقاضاهای دریافتی اعم از سرمایه در گردش، نمونه سازی و … . در نتیجه مقدار و تعداد تسهیلات دانش بنیان پرداخت شده در هر حوزه متناسب با تعداد شرکت های فعال در همان حوزه می‌باشد.

 

وام‌هایی که به شرکت‌های دانش بنیان تعلق میگیرند

با هدف تامین مالی موسسات و برطرف نمودن نیازهای مالی شرکت‌های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی زیر نظر معاونت علمی ریاست جمهوری، اقداماتی را در نظر گرفتند. بعضی از آن‌ها عبارتند از: