سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجموعه های دانش بنیان حوزه نانو

توانمندی مجموعه های دانش بنیان

توجه به شرکت های دانش بنیان و حمایت از آنها همواره مورد دستور کار نهاد های مربوطه قرار دارد. این شرکت ها با رشد و توسعه می توانند ایده های نوآورانه خود را عملی کرده و موجب تامین نیاز های کشور در عرصه های مختلف شوند. به همین علت باید به توانمندی های این شرکت ها توجه داشته و خلاقیت آنها به دستاورد های برای کشور بدل کرد. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به رشد دو برابری سالانه کسب و کارهای دانش بنیان حوزه نانو گفت: این شرکت ها سالانه رشد فروش 100درصدی نسبت به سال قبل را تجربه می کنند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به توانمندی شرکت های دانش بنیان در تامین نیازهای فناورانه کشور گفت: ستاد توسعه فناوری نانو در سال های اخیر برای توسعه این فناوری گام های اثربخشی برداشته است و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی نیز با رویکرد تازه ای که در حمایت از ایده های نوآورانه شرکت های دانش بنیان و خلاق پیش گرفته است و به رونق زیست بوم نوآوری و فناوری کمک می کند.

ستاری با بیان این که بیش از 140 شرکت دانش بنیان در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران  فعالیت می کنند، ادامه داد: مجموعه های دانش‌ بنیان فعال در حوزه نانو فناوری، بخشی از شرکت های فعال در سوله های این مجموعه هستند که نوآوری هایشان را به بازار صنایع  پیوند می زنند.
رئیس ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به جایگاه چهارم کشور در تولید مقالات این حوزه افزود: کشور در این حوزه فناوری، گام های بلندی برداشته است و توسعه بازار این حوزه اتفاق نمی افتاد مگر با ایجاد زیست بومی که حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در این حوزه را تسهیل کند.

دانش بنیان های حوزه نانو

توانایی شرکت های دانش بنیان نانو

ستاری با بیان این که شرکت های دانش بنیان این حوزه رشد نمایانی را تجربه می کنند ادامه داد: بیش از 270 شرکت نانو امسال بیش از 8 هزار میلیارد تومان فروش را تجربه کرده اند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به رشد دو برابری سالانه این کسب و کارها گفت: این شرکت ها سالانه رشد فروش 100 درصدی نسبت به سال قبل را تجربه می کنند که نشان دهنده توانمندی فعالان فناور این حوزه است.