سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه ضدعفونی مواد غذایی

دستگاه ضدعفونی کننده خوراکی در ایران

دستگاه ضدعفونی کننده uvc یکی از جدید ترین دستاورد های یکی از شرکت های دانش بنیان است که در ضدعفونی انواع وسایل و خوراکی ها از ویروس کرونا کاربرد داشته و در طی دو دقیقه قادر به انجام این کار است. با استفاده از این محصول دانش بنیان می توان خوراکی ها و سایر وسایل را از طریق اشعه ماوراء بنفش کاملا ضدعفونی نموده و از ویروس کرونا پاکسازی کرد. 

حسین طالب از بنیان گذاران این شرکت دانش بنیان روز درخصوص این دستگاه و مکانیسم ضدعفونی با این روش گفت: این دستگاه برای ضدعفونی کردن همه وسایل با هر جنسی ازجمله فلز، چوب، کاغذ، شیشه، پلاستیک، پارچه حتی وسایل الکترونیک طراحی و تولید شده است و وسایلی مانند خوراکی ها، پول، موبایل و ماسک صورت را که نمی توان با روش های دیگر آن ها را ضدعفونی کرد، در دو دقیقه ضدعفونی می کند.

طالب ادامه داد: برخلاف اغلب ضدعفونی‌کننده ها، تشعشع اشعه ماورای بنفش، میکروارگانیسم ها را به‌ وسیله اثر متقابل شیمیایی غیرفعال نکرده بلکه آن ها را به‌ وسیله جذب نور توسط خودشان غیرفعال می کند که باعث واکنش فتوشیمیایی می شود، این فرآیند باعث بی اثر شدن یا از بین رفتن ویروس ها، میکروب ها، باکتری ها و قارچ ها می شود.

این فعال دانش بنیان افزود: مواد شیمیایی آلودگی میکروبی را از بین می برند اما خودشان آلودگی شیمیایی به وجود می آورند؛ بنابراین استفاده از نور فرابنفش از آن جایی‌ که در ساختار مواد تأثیری به وجود نمی آورند، بسیار سالم تر است. به لحاظ حساسیت های زیست محیطی نیز چون باعث آلودگی محیط‌ زیست نمی شوند، بر دیگر روش ها برتری کامل دارد. وی یادآور شد: این دستگاه قابلیت استفاده در منازل، فروشگاه ها، محیط‌ های اداری، شرکت ها، بانک ها، مطب پزشکان، دندانپزشکی ها، آزمایشگاه ها، کلینیک ها و مراکز درمانی را دارد.

ضدعفونی کننده uvc

شیوه عملکرد دستگاه ضدعفونی

طالب در خصوص نحوه عملکرد این دستگاه گفت: برای استفاده از این دستگاه کافی است وسایلی که نیاز به ضدعفونی دارند در دستگاه قرار داده و دکمه روشن را بزنیم به ‌این ‌ترتیب وسایل تحت تابش نور فرابنفش با طول ‌موج استاندارد253 نانومتر قرار می گیرند و در مدت حدود دو دقیقه ضدعفونی می شوند.